Vragen over Mijn Overzicht

Hier vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen over Mijn Overzicht. Mijn overzicht is een digitale omgeving waar u altijd actuele, betrouwbare en persoonlijke informatie kunt inzien. U komt in Mijn Overzicht via de knop rechtsboven op deze website.

Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.

  • Sociale Zaken Maastricht Heuvelland breidt haar digitale dienstverlening steeds verder uit. Dit is een aanvulling op het persoonlijke contact dat u heeft met uw contactpersoon. ‘Mijn Overzicht’ is via onze website 24/7 bereikbaar. Zo kunt u overal waar internet is, actuele, betrouwbare en persoonlijke informatie inzien. Doordat we deze service digitaal aanbieden, gebruiken we minder papier. Zo sparen we ook het milieu.

  • U krijgt alleen nog maar een papieren specificatie als er iets verandert in uw inkomsten. U hoeft uw specificaties niet meer te bewaren. Dat spaart papier en voorkomt onnodig zoekwerk.

  • Op de website ziet u rechtsboven in beeld een knop: ‘Mijn Overzicht’. Deze knop opent een persoonlijke digitale omgeving. Heeft u een uitkering? Na het inloggen met uw DigiD kunt u hier direct de maandelijkse uitkeringsspecificaties, de jaaropgave en recente stortingen bekijken.

  • ‘Mijn Overzicht’ is alleen toegankelijk via DigiD. Daardoor is het veilig.

  • Heeft u nog geen DigiD? Kijk dan op www.digid.nl voor meer informatie.

  • Wilt u weten wat DigiD precies is, hoe u het kunt aanvragen en kunt gebruiken? Kijk dan op de website DigiD UABC.

  • Log in op Mijn Overzicht en kies de specificatie of jaaropgave die u wilt afdrukken. Druk op de knop ‘printen’. Er wordt dan een Pdf-bestand gemaakt, dat u daarna kunt afdrukken.

  • In Mijn Overzicht kunt u specificaties tot 5 jaar terug inzien.