23 april 2021 - Nieuws

We blijven uitkeringsspecificatie en jaaropgaven per brief sturen

In december 2020 en in maart 2021 hebben wij inwoners met een uitkering laten weten dat er geen papieren jaaropgaven én papieren uitkeringsspecificaties meer verstuurd zouden worden. Wij kregen daar veel reacties op. Daarom hebben wij het besluit teruggedraaid. De mensen waar het om gaat, krijgen hun jaaropgave en specificatie dus gewoon per brief, zoals ze dat al gewend waren.

Waarom wij dit besloten hebben

Toen wij mensen lieten weten dat wij de jaaropgave en specificatie niet meer per brief zouden versturen, kregen wij helaas veel negatieve reacties. Van inwoners, Bewindvoerders en andere zorg – en hulpverleners. Dat laat ons zien dat dit voor nu niet de goede keuze is. Omdat de deadline voor aangifte bij de Belastingdienst al op 8 mei 2021 is, willen we geen risico lopen. Daarom hebben we het besluit teruggedraaid.

Misschien zijn we er nu nog niet klaar voor en kan het over een tijdje wel allemaal digitaal. Maar dat is voor later. Wij houden u dan natuurlijk op de hoogte.