24 januari 2025 - Nieuws

Regelingen voor mensen met een laag inkomen 2025

De folder Regelingen voor mensen met een laag inkomen 2025 is klaar. In de folder staan regelingen die u bij Sociale Zaken Maastricht Heuvelland kunt aanvragen. 

Heeft u een bijstandsuitkering van ons? Vraag uw contactpersoon dan naar de folder.

U kunt de folder ook afhalen bij onze balie aan de Randwycksingel 22 in Maastricht.

Of bij een afhaalpunt bij u in de buurt. Onder het kopje ‘Informatie en advies in de buurt’ op de pagina Contact en openingstijden staan de adressen. U kunt er ook terecht voor hulp bij het aanvragen van een regeling.   

Een regeling aanvragen, hoe doe ik dat? 

Voor elke regeling zijn er voorwaarden. U moet bijvoorbeeld al een bepaalde tijd ingeschreven staan bij de gemeente en een geldige verblijfsvergunning hebben. En wanneer u een aanvraag doet, kijken we ook naar uw inkomsten.  

  1. Kijk op deze site onder Inkomenvoor het digitaal aanvragen van regelingen. 
  2. Gebruik als het nodig is de zoekfunctie op de website. 
  3. Houd uw DigiD bij de hand. Aanvragen met DigiD is veiliger en gaat sneller:  
  • Uw gegevens zijn al ingevuld 
  • U kunt bewijsstukken meteen digitaal meesturen 
  • Uw aanvraag kan niet kwijtraken in de post 
  • U krijgt meteen automatisch een bericht dat we u aanvraag gekregen hebben 

Per post 

Lukt het niet om via de website aan te vragen? Gebruik dan een papieren formulier.  

Papieren formulieren kunt u opvragen bij de balie van Sociale Zaken Maastricht -Heuvelland via telefoonnummer 14 043.