11 januari 2022 - Bekendmaking

Regelingen voor mensen met een laag inkomen 2022

De folder Regelingen voor mensen met een laag inkomen 2022 is klaar. Hier staan regelingen in die u bij Sociale Zaken Maastricht Heuvelland kunt aanvragen. De digitale versie is beschikbaar als PDF. Die kunt u hier downloaden.

Een regeling aanvragen, hoe doe ik dat?

Er gelden bepaalde voorwaarden voor de regelingen die Sociale Zaken Maastricht Heuvelland uitvoert. U moet bijvoorbeeld ingeschreven staan bij de gemeente en een geldige verblijfsvergunning hebben. Ook kijken we bij de aanvraag naar uw financiële situatie. Hieronder vindt u uitleg over het aanvragen van bijzondere bijstand of minimaregelingen.

Via de website

  • Kijk op deze site onder ‘Inkomen’ voor het digitaal aanvragen van regelingen.
  • Gebruik als het nodig is de zoekfunctie op de website.
  • Houd uw DigiD bij de hand.

Per post

De formulieren van de meest gebruikte regelingen zitten bij de folder en zijn beschikbaar als PDF. U vindt ze hieronder. U kunt ze printen en naar ons sturen. U vindt ons adres op de pagina Contact

Aanvraagformulieren

Nog meer regelingen en voorzieningen

Op de Inkomenskaart, OPPluskaart en Schuldenkaart vindt u een handig overzicht van nog meer landelijke en lokale regelingen en voorzieningen bij een laag inkomen. U kunt deze downloaden door hier te klikken.

Vragen?

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met uw vaste contactpersoon of bel 14 043.